twitterfacebookgoogle plusrss feed


 

Η λειτουργία των Ηλεκτρικών Μοτέρ Brushed και Brushless

 
                                                        Η δομή του Brushed μοτέρ 


Οι πόλοι της μπαταρίας έρχονται σε επαφή με τα πηνία που βρίσκονται τοποθετημένα 
στον άξονα του μοτέρ. Καθώς τα πηνία διαπερνώνται από το ρεύμα, δημιουργείται 
μαγνητικό πεδίο. Το πεδίο αυτό σε συνδυασμό με το μαγνητικό πεδίο των πόλων 
του μαγνήτη που υπάρχει στο περίβλημα του μοτέρ κάνει τον άξονα να περιστρέφεται.
Λόγω της περιστροφής, η πολικότητα των...
πηνίων πρέπει να εναλλάσσεται ώστε
κάθε φορά η κατεύθυνση του μαγνητικού πεδίου (Βόριος κ Νότιος πόλος) να είναι
αυτή που πρέπει για να "αντιδρά" σωστά με τους μαγνήτες του περιβλήματος. 
Την λειτουργία της εναλλαγής αναλαμβάνουν τα λεγόμενα καρβουνάκια. Τα καρβουνάκια 
βρίσκονται τοποθετημένα σταθερά στο περίβλημα κ κάνουν επαφή με 2 ακροδέκτες 
στον άξονα του μοτέρ οι οποίοι είναι κ τα άκρα των πηνίων. Τα καρβουνάκια μεταφέρουν
στον κάθε ακροδέκτη πότε θετικό κ πότε αρνητικό ρεύμα καθώς ο άξονα περιστρέφεται.
                                      
                                                   Η δομή του Brushless μοτέρ 


Σε αυτού του είδους τα μοτέρ, η αρχή λειτουργίας είναι η ίδια ακριβώς. Το διαφορετικό 
της υπόθεσης είναι ο τρόπος που γίνεται η εναλλαγή της πολικότητας στα πηνία.
Στα brushless μοτέρ, τα πηνία συνδέονται απευθείας με τους πόλους του ρεύματος. Την
εναλλαγή της πολικότητας του ρεύματος την κάνει ηλεκτρονικός διαχειριστής που 
λέγεται Electronic Speed Controller ή ESC.Τα προτερήματα που έχουν τα brushless
μοτέρ έναντι των brushed είναι ότι δεν υπάρχουν τριβές αφού δεν υπάρχουν τα
καρβουνάκια. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, να μην υπάρχει απώλεια ενάργειας 
πράγμα που κάνει τα μοτέρ να είναι πιο αποδοτικά κ επιπλέον δεν
χρειάζονται συντήρηση δεδομένου ότι δεν υπάρχουν φθορές (τα καρβουνάκια στα 
brushed φθείρονται με την χρήση).

ΠΗΓΗ :  http://www.modelteam.gr 
              Kostis Nikolaou


 


0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου