Τηλεκατευθυνόμενο Ελικόπτερο με Στροβιλοκινητηρα (Turbo). Είναι σωστή η επιλογή απόκτησης για κάποιον που ασχολείται με Ηλεκτρικά ή Νίτρο Ελικόπτερα ?


Ένα ελικόπτερο στροβίλων RC είναι σίγουρα ένας
πολύ ρεαλιστικός στόχος αλλά και δαπανηρός.

(Το παρόν Άρθρο αναφέρετε σε μεγάλα μεγέθους μοντέλα)

Εκτός από την πολυπλοκότητα του στροβιλοκινητήρα (που
στην πραγματικότητα δεν είναι τόσο περίπλοκο), εάν είστε 
μηχανικά εξοικειωμένοι και είστε άνετοι στο να πετάτε ένα
μεγάλο ελικόπτερο Νίτρου ή ηλεκτρικού κινητήρα, ένα RC
heli Turbo μπορεί να είναι
το επόμενο σας βήμα.

Τα ελικόπτερα στροβίλων RC είναι μεγάλα και βαριά.
Ο λόγος ισχύος προς βάρος δεν είναι σχεδόν τόσο καλός
όσο είναι με την ηλεκτρική ενέργεια ή τη νίτρο ενέργεια. 
Με άλλα λόγια, δεν εκτελούν 3D πτήσεις. Εάν αυτό είναι 
που ακολουθείτε, μην θεωρήσετε κατάλληλο ένα 
στρόβιλο RC ελικόπτερο.

Οι περισσότεροι μοντελιστές r/c που μπαίνουν στο στάδιο
των ελικοπτέρων RC που κινούνται με στροβιλοκινητήρα
το κάνουν λόγω της γοητείας που παρέχουν οι συγκεκριμένοι
κινητήρες πλήρους μεγέθους. Η πτήση και η διατήρηση ενός
στροβιλοκίνητου RC ελικοπτέρου είναι μια εξαιρετικά
ικανοποιητική εμπειρία.
Οι τιμές τους μπορούν να φτάσουν τα ($ 7.500 - $ 16.000 για το 
ελικόπτερο και τον κινητήρα).

Λειτουργικά έξοδα & συντήρηση

Τι γίνεται με τη συντήρηση;

Οι καλής ποιότητας στροβιλοκινητήρες, εάν
τους παρέχεται η κατάλληλη φροντίδα, πρέπει να 
εκτελούν τουλάχιστον 50-70 ώρες. Αυτό είναι 300-420
από δέκα λεπτά πτήσεις.

Οι φυγοκεντρικές ρομποτικές μηχανές με στροβιλοκινητήρα
στροβιλίζονται σε πολύ υψηλές ταχύτητες - πάνω από 160.000 σ.α.λ.
Έχουν δύο ειδικά έδρανα, έναν στον συμπιεστή (μπροστινό άκρο) 
και έναν στον στρόβιλο (πίσω άκρο).

Ρουλεμάν

Φαίνονται σαν κανονικά ακτινικά ρουλεμάν, αλλά είναι ένας
κεραμικός υβριδικός τύπος γωνιακής επαφής .

Οι μπάλες είναι κεραμικές (Si3N4) για να χειρίζονται τις
πολύ γρήγορες περιστροφικές ταχύτητες σε συνδυασμό με 
τις υψηλές ποσότητες θερμότητας στις οποίες υποβάλλονται.



Turbine RC Ελικόπτερο γωνιακή
επαφή κεραμικό υβριδικό έδρανο


Καύσιμα

Χρησιμοποιούν τακτικά καύσιμα κηροζίνης ή αεριωθούμενα
καύσιμα A1 αναμεμειγμένα με πετρελαιοκίνητο πετρέλαιο 
στροβίλου ή λάδι κινητήρα ποιότητας 2 κύκλων.

Ακόμη και σε αυτό το υψηλό ποσοστό κατανάλωσης,
το κόστος καυσίμων θα είναι μικρότερο από το νίτρο 
καύσιμο, (λίγο περισσότερο από το φυσικό αέριο). 



Καύσιμο για τουρμποκινητήρες

Πρέπει επίσης να χρησιμοποιείτε μικρές ποσότητες προπανίου,
βουτανίου ή μείγματος προπανίου / ισοβουτανίου (καύσιμο υψηλής
απόδοσης όπως το καύσιμο Coleman Powermax για παράδειγμα)
κατά την εκκίνηση του στροβίλου (εκτός αν έχετε σύστημα "kerostart").


Προπάνιο 

Πυροσβετήρες

Παρατηρήστε επίσης τον πυροσβεστήρα CO2, ο οποίος είναι
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ στοιχείο ασφαλείας που χρειάζεστε ανά
πάσα στιγμή με οποιοδήποτε μοντέλο RC που λειτουργεί 
με στρόβιλο σε περίπτωση πυρκαγιάς.


Πυροσβεστήρες CO2

Δεν συνιστώνται ξηροί χημικοί πυροσβεστήρες, όπως αυτοί
που βρίσκονται στα τοπικά καταστήματα υλικών, δεδομένου
ότι το ξηρό chem θα βλάψει τον κινητήρα τουρμπίνας. Η
ξηρή σκόνη αναρροφάτε στον κινητήρα, τήκεται μέσα στο 
θάλαμο καύσης και συνήθως θα καταστρέφει τουλάχιστον 
τα τμήματα του στροβίλου και του θαλάμου καύσης του κινητήρα.

Έτσι - τα έξοδα λειτουργίας βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο με τα
μεγάλα μοντέλα νιτρο- ή αερίου - υποθέτοντας ότι δεν τα
συντρίβεται τακτικά και πρέπει να αντικαταστήσετε τους 
στροβιλοκινητήρες σε μηνιαία βάση (ο κινητήρας είναι το
πιο ακριβό στοιχείο για το πουλί που συνήθως συνεισφέρει
περίπου το 75% του κόστους).

Αν αυτό θέλετε, βελτιώστε καλύτερα τις ικανότητες
πτήσης σας πρώτα. Το τελευταίο πράγμα που χρειάζεται
αυτό το χόμπι είναι για αεροσκάφη που κινούνται με
στροβιλοκινητήρες να έχουν κακή εικόνα λόγω κακών πιλότων.

Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορείτε να εκτελέσετε
ελαφρύτερα 3D ακροβατικά με ορισμένα ελικόπτερα
στροβίλων RC, αλλά η συντριβή είναι μέρος του 3D, 
δεν μπορείτε να ξεφύγετε από αυτό ... νωρίτερα ή 
αργότερα κερδίζει πάντα η βαρύτητα. 

Παρακάτω σας παραθέτουμε βίντεο για να πάρετε μια
γεύση από ελικόπτερα στροβίλων (Turbo)

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...