Το MonoKote, η "ένδυση" του αεροπλάνου. Τί είναι το MonoKote και πως το τοποθετούμε.


Σήμερα θα αναφερθούμε στο MonoKote. Το Μονοκοτ είναι ένα πολύ βασικό μέρος
του Μοντελισμού, κυρίως του αεροπλάνου. Είναι η ένδυση του, είναι αυτό που
καλύπτει το αεροπλάνο (Balsa). Υπάρχουν μονοκότ σε όλα σχεδόν τα χρώματα,
Διάφανα, δίχρωμα, τρίχρωμα και μονόχρωμα. Το υλικό αυτό ουσιαστικά είναι μία
μεμβράνη με ιδιότητες  θερμοσυστελόμενο – θερμοκολλητικό που σκοπό έχει να
κολλήσει επάνω στην Balsa κατασκευή του μοντέλου. Πρέπει να εφαρμοστεί στην
επιφάνεια όσο...
γίνεται τεντωμένο, και με ένα ηλεκτρικό σίδερο (σαν αυτό που
σιδερώνουμε τα ρούχα μας στο σπίτι) σιδερώνουμε το μονοτότ μέχρι να κολλήσει
καλά και να τεντώσει. Προσοχή: δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να βάλουμε σίδερο
ατμού…!!. 


Στο εμπόριο υπάρχουν ειδικά ηλεκτρικά σίδερα, μικρότερα σε μέγεθος με
ρυθμιζόμενη θερμοκρασία, τα οποία  είναι πιο βολικά στο σιδέρωμα του μονοκότ. 

Υπάρχουν επίσης και ειδικά σεσουάρ για κολλήματα σε μικρά ξυλαράκια
(όπως οι αεροτομές των φτερών) που χρησιμεύουν – συμβάλουν και αυτά στην
κόλληση του. 
Ένα καλό Tips που θα ήθελα να σας προτείνω είναι στις ενώσεις του
μονοκότ και στις άκρες, με ένα μικρό πινελάκι να το περάσουμε με διάφανο
βερνίκι ( σαν αυτό που βάφουν τα νύχια τους οι γυναίκες), και αυτό γιατί με τα
λάδια που βγάζουν τα καυσαέρια από την εξάτμιση κατά τη λειτουργία του
κινητήρα, το αεροπλάνο γεμίζει λάδια σχεδόν  παντού. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα
να ξεκολλάει το μονοκότ στις ενώσεις του. Δεν πρέπει να παραλείψω να αναφέρω
 επίσης ότι, στα μαγαζιά με είδη μοντελισμού πωλούνται και αυτοκόλλητα μονοκότ
που είναι εξίσου βολικά, αποφεύγοντας το μαρτύριο της κόλλησης με το ηλεκτρικό
σίδερο. Υπάρχει όμως ένα μειονέκτημα στα αυτοκόλλητα, πωλούνται σε μικρά
μεγέθη και σε περιορισμένο αριθμό αποχρώσεων, για αυτό τα χρησιμοποιούμε
κυρίως για μπαλώματα στο μοντέλο – αεροπλάνο. Ένα τελευταίο και σημαντικό
είναι να βγάζουμε την προστατευτική μεμβράνη  από το μέρος που θα κολληθεί.
Το μονοκότ έχει δύο επιφάνειες. Η μία είναι η επάνω ( συνήθως είναι πιο γυαλιστερή)
και η κάτω επιφάνεια που κολλιέται στο σκελετό (basla) του αεροπλάνου.
ΠΡΟΣΟΧΗ ΛΟΙΠΟΝ ΝΑ ΒΓΑΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΔΙΑΦΑΝΗ ΜΕΜΒΡΑΝΗ ΑΠΟ
 ΤΗΝ ΜΕΡΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΚΟΛΛΗΣΗ.  
Κλείνοντας, ένα τελευταίο πολύ βασικό είναι: πριν κολλήσουμε το μονοκοτ, να
τρίψουμε με ένα πολυ ψιλό γιαλόχαρτο την balsa - σκελετό του αεροπλάνου, 
μέχρι όλες οι επιφάνεις να γίνουν λείες και να μην υπάρχουν εξογκώματα.
Καλή Επιτυχία.


 

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...